Jak dobrze urządzić recepcję?

0
3209

Recepcja musi być funkcjonalna, ale jednocześnie reprezentatywna. Jest ona wizytówką firmy. To właśnie z nią zetknie się każdy nasz Klient w pierwszym momencie. Dużo zależy od charakteru naszej działalności. W zupełnie inny sposób urządzimy recepcję salonu kosmetycznego, a recepcję kancelarii prawniczej. Nie można zapominać, że jest to także miejsce pracy, więc recepcja musi też być funkcjonalna.

Pełni ona wiele funkcji w przestrzeni biurowej, co niestety, jest często niezauważane. Nie wielu z nas ma świadomość, że musi być ona inaczej zaprojektowana, niż sekretariat czy biura dla pracowników. Jednym z podstawowych elementów jest właściwy dobór mebli. Oświetlenie i dodatki to dopełnienie całości pozwalające uzyskać indywidualną przestrzeń. Najważniejsza jest lada recepcyjna. Będzie ona wykorzystywana zarówno przez pracowników, jak i naszych Klientów. Dlatego właśnie bardzo ważne jest, by to miejsce było w stanie łączyć ze sobą funkcjonalność z estetyką. Lady są oferowane obecnie w wielu formach, kolorach i strukturach. Możliwości jest wiele, więc dzięki temu mamy możliwość dopasować mebel do pomieszczenia, którym dysponujemy. Poza ladą, w recepcji muszą się także znaleźć szafy na dokumenty. Warto czasami zainwestować w sofę lub fotele, by Klienci w oczekiwaniu na spotkanie mogli komfortowo odpocząć.

Jaka lada recepcyjna?

Bezpiecznie jest urządzić recepcję w stonowanych kolorach. Najbardziej eleganckimi materiałami są zawsze drewno, szkło, metal oraz kamień. Ladę recepcyjną możemy zamówić pod wymiar lub zdecydować się na producenta modułowych lad recepcyjnych.

Fabryka Mebli WUTEH posiada w swojej ofercie szeroką gamę lad modułowych. Dzięki temu mamy możliwość stworzenia niepowtarzalnej przestrzeni tak, jakbyśmy budowali z klocków Lego. W ofercie firmy są lady mniejsze i większe, prostokątne, półokrągłe, wyposażone w elementy imitujące drewno, bądź wstawki ze szkła. Oczywiście, wszystkie produkty recepcyjne posiadają rozwiązania ułatwiające podłączenie komputera oraz estetyczne zamaskowanie kabli. Przy wyborze mebli warto skupić się na tym, aby osoba tam pracująca miała komfortowe warunki.

Jak inne meble do recepcji

W dobrze zorganizowanej recepcji nie może zabraknąć szafy na dokumenty, kontenerów i wszelkich innych organizerów. Przechowywana w nich będzie bieżąca poczta, pisma oraz dokumenty zebrane w segregatorach, teczkach. Pamiętajmy o akcesoriach takich jak: zszywacze, długopisy, ołówki czy spinacze. Warto zadbać, aby wszystko wyglądało estetycznie. W końcu recepcja ma być naszą wizytówką. W szafach powinno być wydzielone miejsce na ubrania, torby, parasole. Płaszcz przewieszony przez fotel nie wygląda zbyt estetycznie. Jeżeli planujemy przyjmowanie dużej ilości kontrahentów, wieszaków w szafie powinna być odpowiednia liczba. Dzięki temu odwiedzający poczują się bardziej komfortowo i unikną krępujących pytań, co mają zrobić np. z parasolem.

Kącik dla oczekujących – krzesła czy sofa?

W dużej mierze zależy to od miejsca, jakim dysponujemy w pomieszczeniu, w którym planujemy zorganizować recepcje. Nawet jeżeli mamy niewiele metrów na wykorzystanie, zadbajmy o to, aby krzesła czy sofa były wygodne. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności możemy pozwolić sobie na różne formy. Agencja reklamowa może postawić na niecodzienny kolor i formę, co nie do końca sprawdzi się w prywatnej przychodni medycznej. Mając nawet małą przestrzeń wygospodarujmy trochę miejsca na stolik kawowy, na którym położymy świeżą prasę. Umili to oczekiwanie, Klient poczuję się doceniony i dzięki temu łatwiej przeprowadzimy nawet trudne negocjacje.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here