Jak stworzyć w sypialni prawdziwą oazę wypoczynku?

0
221

Sypialnia to dla wielu osób najważniejsze pomieszczenie w domu. Chcemy, by była oazą wypoczynku i relaksu, w której choć na kilka chwil zapomnimy o codziennych troskach. Jak zatem najlepiej zaaranżować sypialnię, by spełniała ona tę jakże istotną rolę?

Najlepszym sposobem na regenerację ciała i umysłu jest spokojny sen. Powinniśmy mieć jednak świadomość, że tylko we właściwie urządzonej sypialni będziemy budzić się pełni energii, ciesząc się dobrym samopoczuciem od samego rana.

Kolory łagodzą obyczaje

Jeśli chcemy, by nasza sypialnia stała się swoistym królestwem wypoczynku, postawmy na stonowaną, spokojną kolorystykę. W tej roli znakomicie sprawdzą się między innymi jasne odcienie beżu, brązów czy żółci, choć na podobny efekt możemy liczyć sięgając po subtelne róże, błękity i zielenie. Pamiętajmy przy tym, że aranżacja wnętrz to nie tylko ściany i podłogi, ale też dodatki i dekoracje, które są świetnym sposobem na wprowadzenie nowych, w tym kontrastujących barw do pomieszczenia.

Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz

Nieodłącznym elementem idealnej jest również odpowiedni materac, który będzie stanowił solidną podporę dla naszego ciała. Wybierając ten najlepszy, musimy kierować się przede wszystkim własną wygodą, dlatego nie unikajmy testowania wybranego modelu jeszcze w sklepie. Przed zakupem poleżmy na materacu przez około 2-3 minuty i przekonajmy się, czy nie jest za miękki lub za twardy.

Szczególnie polecane są materace 7-strefowe o różnym stopniu twardości dla konkretnych części ciała. Dobrą renomą cieszą się też materace z warstwą hydrożelową, dające delikatny efekt chłodzenia, oraz pokryte tkaniną antybakteryjną, które z pewnością docenią alergicy.

Nie zabieraj pracy do łóżka

W sypialni doskonałej nie ma z kolei zbyt wiele miejsca na urządzenia elektroniczne. Gdy jest ich za dużo, niekorzystnie jonizują one powietrze, natomiast telewizory (kup tu), nawet po wyłączeniu, emitują światło, które może utrudniać zasypianie. Godnym pochwały nawykiem będzie też zasypianie bez laptopa na kolanach czy telefonu komórkowego w ręce.

Zadbaj o otoczenie

Zamiast nowoczesnych technologii, wprowadź do swojej sypialni rośliny. Kwiaty doniczkowe poprawiają wilgotność powietrza, produkują tlen, a niektóre nawet usuwają toksyny. W sypialniach szczególnie mile widziane będą rośliny z odwróconą fotosyntezą, przykładowo aloes lub storczyk, które wytwarzają tlen również po zmroku.

Aranżując sypialnię nie możemy też zapomnieć o oświetleniu. W tym przypadku doskonale spisują się między innymi dające delikatne światło lampki nocne oraz kinkiety lub ułatwiające zasypianie nowoczesne lampy ze ściemniaczem lub wyłącznikiem czasowym. A jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem, ciekawą propozycją może być model z funkcją porannego wybudzania, która polega na stopniowym zwiększaniu jasności emitowanego światła.

Na jakość naszego snu istotny wpływ ma również powietrze. W sypialni powinna panować temperatura od 18 do 21 stopni Celsjusza, przy wilgotności około 40-60 proc. Optymalne warunki we wnętrzu możemy stworzyć przy pomocy nawilżacza powietrza i klimatyzatora, które mogą też oczyszczać powietrze z kurzu i bakterii.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here